Meest gestelde vragen door onze klanten
Waarom VanOoijen Accountants en Belastingadviseurs?
VanOoijen Accountants en Belastingadviseurs biedt het gemak van een brede dienstverlening onder één dak met de expertise van een Big4 kantoor, maar de persoonlijke aandacht, response tijd en begeleiding van een MKB kantoor.
Is het raadzaam om bij VanOoijen vantevoren een afspraak te maken?
Het maken van een afspraak garandeert dat de adviseur die u wenst te spreken u te woord kan staan. Een open deur beleid staat echter bij ons hoog in het vaandel, dus ook zonder afspraak bent u welkom en maken we tijd voor u.
Is er parkeermogelijkheid als ik op bezoek kom?
Ja, het kantoorgebouw waarin VanOoijen zich bevindt beschikt over een parkeergarage onder het pand. De ingang bevindt zich aan de zuidwest kant van het pand. De zuidwest kant is de zijde van de Westelijke Randweg. Rijd de parkeergarage in tot het hek. Aan uw linker zijde ziet u een deurbel die u doorverbindt met de receptie, die zal u toegang geven tot de parkeergarage.
Wat zijn de tarieven bij VanOoijen?
Voor alle werkzaamheden die wij verrichten en waarvan wij vooraf de tijdsbesteding kunnen inschatten, kunnen we op basis van prijsafspraken vooraf werken. Zo weet u precies waar u aan toe bent en worden verrassingen achteraf voorkomen. In al onze opdrachtbevestigingen staan de uitgangspunten waarop de prijsafspraak is gemaakt. Indien deze niet meer juist blijken te zijn, nemen wij vooraf contact met u op en maken wij een nieuwe afspraak.
Verzorgt VanOoijen ook salarisadministraties?
Nee, wij hebben er bewust voor gekozen geen salarisadministraties te verzorgen. Het verzorgen van salarisadministraties vergt specifieke kennis – zeker als er een CAO van toepassing is - en alleen als men een groot volume aan salarissen verzorgt is dit efficiënt. Wij werken samen met enkele salarisbureaus waar wij goede ervaringen mee hebben. Financieel hebben wij hier geen relatie mee en zijn we dus geheel onafhankelijk.
Waarin onderscheidt VanOoijen zich van andere accountancy- en belastingadvieskantoren?
1) Korte en snelle communicatie en transparante facturering. U krijgt van ons direct de aandacht waar u om vraagt. Voor ons een vanzelfsprekendheid, in de praktijk komen wij dat vaak anders tegen.
2) In ons team zijn mensen werkzaam met jarenlange ervaring bij BIG4 kantoren. U krijgt topexpertise tegen een MKB-tarief en betaalt niet voor een netwerk en overhead waarvan u toch geen gebruik van maakt.
3) Grote kennis van de ins- en outs van familiebedrijven en de problematiek van de directeur groot aandeelhouder. Accountancy en fiscaliteit lopen hier in elkaar over en onze benadering maakt dat wij voor u een optimaal rendement kunnen halen
4) Pragmatische aanpak. Wij hebben de op onze beroepen van toepassing zijnde wetgeving op een pragmatische manier in ons kantoor weten te implementeren. We voldoen aan alle eisen van AFM. NBA en SRA, zonder de praktijk van de ondernemer als ‘doener’ uit het oog te verliezen.
Hoe snel kan ik een antwoord op mijn vraag verwachten?
Indien u bij ons een vraag neerlegt, bellen of mailen wij u zo snel mogelijk terug. Wij zijn niet altijd in staat om uw probleem dezelfde dag op te lossen, maar kunnen u dan wel aangeven wanneer wij dat wel zullen doen, uiteraard in overleg met u. Indien u ‘brand’ heeft, pakken wij dit dezelfde dag nog op.
Can I speak English with my tax advisor or accountant?
Yes. Our tax specialist and accountants can communicate in the English language with English speaking clients.
Krijg ik als klant een vast aanspreekpunt?
Ja. U krijgt een vast contactpersoon van de accountancy afdeling. Voor fiscle zaken krijgt u een fiscaal adviseur waardoor de lijnen kort blijven.
Kan ik mijn gehele administratie en belastingzaken bij jullie onderbrengen?
Ja dat kan. Wij heben de benodigde kennis in-house om de volledige administratie over te nemen. Van het inboeken, tot het samenstellen en controleren van de jaarrekening, tot het indienen van de aangifte vennootschapsbelasting tot het verzorgen van de aangifte inkomstenbelasting van de DGA en het adviseren van fiscale vraagstukken. Bij zeer specifieke vraagstukken werken wij samen met verschillende partners zoals Schut & Bruggink Estate Planners, Felixx voor payroll opdrachten en Less Grey voor BTW vraagstukken.